За брандинга и логотата на различните държави
Когато говорим за логото на една страна, става дума за една от визитните картички, които изпращаме на света, за едно от първите впечатления, които можем да направим.
Прави се така нареченият брандинг....
Ето и едно кратко определение на брандинга:
“Брандинг – процесът на изграждане на благоприятен имидж на продукт или компания, който в съзнанието на потребителите и потенциалните клиенти да ги отличава от конкурентите.”
Така наречените брандове или марки са интересен инструмент за инвестиции... Инвестирайки в брандинга Вашите авоари се увеличават с увеличаването на интереса към марката.... Когато говорим за брандинг на една държава е много важно какъв образ изграждаме...
Една добре изградена марка може да има достъчно силен ефект върху посещаването на страната, използването на продуктите и и други свързани със страната възприятия.
Елементите на брандинга като логотата, слоганите, имената и т.н. имат пряко и голямо значение за успеха на марката... Използват се изображения, цветове и шрифтове, които носят духа на страната, представят нещо типично и положително за имиджа и и приканват да се иде там....
Що се отнася до логото:
Важно е логото да е запомнящо се и да е четливо,..
Често хората например минавайки по улицата имат съвсем кратко време (няколко секунди) през което зърват логото...за това време то трябва да им направи впечатление .....
Логото трябва да представи десетки културни и георгафски аспекти на страната, като това представяне е насочено най-вече към хората, които още не са запознати с тази държава. Това е нужно, тъй-като едно от честите използвания на визуалната идентичност е в областта на туризма...
Преди представянето на логото е направено социологическо изследване. Резултатите не са точно вълнуващи. Възприемането на марката Полша сред чуждестранните посетители се обобщава: сиво, студено, водка, неприятелско, мрачно, трудолюбиви и твърди, кражба на кола, консервативни, антисемитски, католически, Аушвиц, Шопен.
След въвеждането на логото резулатите от мнения на посетители са от типа на : "Чарли Браун с кайт си остана в едно дърво" , "Бен Франклин в гръмотевична буря ", "преминете лети хвърчило", Казва Животът е празник ", нервно. Никъде не става дума за Полша, да не говорим за положително настроение към страната...
Логото на Франция претърпя промени също. Страната на сиренето, поетите, удоволствията, изкуствата и много други не успя да е туристическа дестинация номе едно през изминалата година...
Направеното лого през 2008 със слоган " Среща във Франция" ("rendez-vous en France" ) има потенциал, но пък има и доста липси при изпълнението си... Използвани са цветовете на Франция (които ползват и незнайно колко още страни). Линията, която е използване не е нито достатъчно стилизирана, нито достатъчно подходяща за да обедини различните елементи.
По долу се вижда един от вариантите на логото, който е бил определен за прекалено рискован, заради това, че се вижда гърда на логото... За съжаление долният вариант, който е и по-добър не е използван след това...
Логото на България ....
Създадено през 2004 г. от Емил Вълев и компанията "Дизайн БГ" за сумата от 240 хил. лева. Слогана е "Промоция България" и за съжаление не създава много добра визия на страната, а по-скоро приканва чужденците да дойдат в страната заради евтиният живот, почивка, имоти, жени или който каквато асоциация си направи...
Леки препратки към Турция могат да се забележат заради използваният шрифт... Интересен е и изборът на жълтият цвят за розата... може би за да не се обърква с някои партии с лого червена роза.... Четливостта му е затруднена от различните видове зелено използвани при надписа..
Положителните черти на логото ни са, че е запомнящо се, избягва се от стереотипа за тъжна източно-европейска страна, на фона на други логота на други държави изглежда добре, като,че ли дори в един стил с тях.
В момента се говори за избора на ново лого на България, за което можете да прочетете тук.
Бианка Пеловска
„Авторски права (c) 2009 на „Time 4Design” Публикуването на текстове от електронното издание е разрешено само след писмено съгласие от редакцията. При репродукция на целите или части от текста позоваването на източник http://interiorarhitektura.blogspot.com/ е задължително.
0 коментара:
Публикуване на коментар