понеделник, 7 септември 2009 г.

За брандинга и логотата на различните държави

Когато говорим за логото на една страна, става дума за една от визитните картички, които изпращаме на света, за едно от първите впечатления, които можем да направим.
Прави се така нареченият брандинг....
Ето и едно кратко определение на брандинга:
“Брандинг – процесът на изграждане на благоприятен имидж на продукт или компания, който в съзнанието на потребителите и потенциалните клиенти да ги отличава от конкурентите.”
Така наречените брандове или марки са интересен инструмент за инвестиции... Инвестирайки в брандинга Вашите авоари се увеличават с увеличаването на интереса към марката.... Когато говорим за брандинг на една държава е много важно какъв образ изграждаме...
Една добре изградена марка може да има достъчно силен ефект върху посещаването на страната, използването на продуктите и и други свързани със страната възприятия.

Елементите на брандинга като логотата, слоганите, имената и т.н. имат пряко и голямо значение за успеха на марката... Използват се изображения, цветове и шрифтове, които носят духа на страната, представят нещо типично и положително за имиджа и и приканват да се иде там....

Що се отнася до логото:
Важно е логото да е запомнящо се и да е четливо,..
Често хората например минавайки по улицата имат съвсем кратко време (няколко секунди) през което зърват логото...за това време то трябва да им направи впечатление .....

Да се направи брандинг на една страна е едно от най-големите предизвикателства в областта разработването на визуалната идентичност.
Логото трябва да представи десетки културни и георгафски аспекти на страната, като това представяне е насочено най-вече към хората, които още не са запознати с тази държава. Това е нужно, тъй-като едно от честите използвания на визуалната идентичност е в областта на туризма...

Всяка страна насърчава туризма по свой начин и използва различни символи. Използват се както описателни символи, така и абстрактни форми, препратки към флаговете на страните, към различните цветове типични за страната и т.н.
Един добър пример за лого на страна е това на Испания. Емблемата е проектирана от Миро през средата на 70-те години на миналия век. Испанците трябвало да се српавят с асоциациите за Франко, Испанската гражданска война и Дон Кихот. Благодарение на дизайна на Миро сега е Испания е земята на слънцето, плажовете, виното и изкуството.


Един интересен пример е логото на Полша... На снимките виждате старото лого (1) и новото (2) ... Старото лого (1) е трябвало да символизира младост, свобода, игривост и да комуникира лесно с по-младите.
Преди представянето на логото е направено социологическо изследване. Резултатите не са точно вълнуващи. Възприемането на марката Полша сред чуждестранните посетители се обобщава: сиво, студено, водка, неприятелско, мрачно, трудолюбиви и твърди, кражба на кола, консервативни, антисемитски, католически, Аушвиц, Шопен.

След въвеждането на логото резулатите от мнения на посетители са от типа на : "Чарли Браун с кайт си остана в едно дърво" , "Бен Франклин в гръмотевична буря ", "преминете лети хвърчило", Казва Животът е празник ", нервно. Никъде не става дума за Полша, да не говорим за положително настроение към страната...



Сегашното лого на Полша създава впечатлението за спокойствие, красота, природа..
То има общо със старото (доста по добро като графика от новото ) лого на Румъния. Използвани са подобни елементи за вода и планини..


"Romania, Simply Surprising. "


А ето и новото лого на Румъния, за което са платили скромната сума от 41.000евро през декември 2007г.... и са получили нещо доста детско, със соц. излъчване...


Логото на Франция претърпя промени също. Страната на сиренето, поетите, удоволствията, изкуствата и много други не успя да е туристическа дестинация номе едно през изминалата година...
Направеното лого през 2008 със слоган " Среща във Франция" ("rendez-vous en France" ) има потенциал, но пък има и доста липси при изпълнението си... Използвани са цветовете на Франция (които ползват и незнайно колко още страни). Линията, която е използване не е нито достатъчно стилизирана, нито достатъчно подходяща за да обедини различните елементи.




По долу се вижда един от вариантите на логото, който е бил определен за прекалено рискован, заради това, че се вижда гърда на логото... За съжаление долният вариант, който е и по-добър не е използван след това...

Логото на България ....
Създадено през 2004 г. от Емил Вълев и компанията "Дизайн БГ" за сумата от 240 хил. лева. Слогана е "Промоция България" и за съжаление не създава много добра визия на страната, а по-скоро приканва чужденците да дойдат в страната заради евтиният живот, почивка, имоти, жени или който каквато асоциация си направи...
Леки препратки към Турция могат да се забележат заради използваният шрифт... Интересен е и изборът на жълтият цвят за розата... може би за да не се обърква с някои партии с лого червена роза.... Четливостта му е затруднена от различните видове зелено използвани при надписа..
Положителните черти на логото ни са, че е запомнящо се, избягва се от стереотипа за тъжна източно-европейска страна, на фона на други логота на други държави изглежда добре, като,че ли дори в един стил с тях.
В момента се говори за избора на ново лого на България, за което можете да прочетете тук.
Бианка Пеловска

„Авторски права (c) 2009 на „Time 4Design” Публикуването на текстове от електронното издание е разрешено само след писмено съгласие от редакцията. При репродукция на целите или части от текста позоваването на източник http://interiorarhitektura.blogspot.com/ е задължително.

Стомашни проблеми?

Стомашни проблеми?
Здравен сайт за болести на стомаха, диария, хемороиди, билколечение, алергии и др.

Statistics

eXTReMe Tracker

Time 4 Design

Contact: time4design.office@gmail.com

Интересното от живота, здраве, обзавеждане, хороскопи
Съвети за Вашето здраве - moeto-zdrave.blogspot.com
Училище за жени
За неизвестното
Женско Здраве
Пътешествие
Болести на стомаха

Back to TOP